Kim Kazandı ? Kim Kaybetti ?

Mart 31, 2014

2014 Yerel Seçimler, 

31 Mart 2014 yerel seçimler sonuçlandı. Bütün gece sonuçlara baktık ve  ortaya bir sürü farklı seçim sonucu çıktı. AKP, CHP ve MHP hepsi oyunu yükseltti. Bu nasıl  olur? Her seçimde hepsinin kazana bilmesi gibi bir seçenek olmaması gerekiyor. Birileri bizimle dalga geçiyor…

Bu seçim sonuçlarını biraz yorumlamak gerekiyor. Bende Google ve Excel yardımı ile matematik bilgimi sınamak istedim. Doğru veya yanlış en azından anlaşılır/yorumlanabilir bir data ortaya çıkarmak istedim. 

 Search yapıp excel'e en kolay şekilde embed edebileceğim dataları aldım.


http://secim.haberler.com/2014/ 2014 dataları halen artmaya devam ediyor... 

Fakat benim kafamda aradığım cevaplar detaylarda değil daha makro seviyede o yüzden fazla detaylara takılmıyorum seçim sonuçlarına aldıkları oy oranı ve toplam oy olarak baktığımızda aşağıdaki gibi  bir sonuç oluşuyor 













Bu duruma göre Ak,Chp ve Mhp oy oranları artışmış gözüküyor. Bu durumda hepsi başarılı mı kabul edeceğiz?

Aslında bu şekilde bakıldığında öyle gözüküyor ama asıl detay şurada; Geçen seçime oranla 4 parti oy kaybetmiş SP,DP,DSP,BBP.Bu partiler 10 puan kayıp yaşamışlar işte bu kayıpları en fazla partisine yaklaştıran AK parti olmuş 5 puan ile... 

Dolayısıyla partilerin başarısını/başarısızlıklarını buna göre değerlendirmek gerekiyor... 


Yoksa hepsinin kazandığı bir seçim akla çok yatmıyor... 

You Might Also Like

0 yorum

Sağlıklı Beslenme üzerine

Popular Posts

Like us on Facebook

Flickr Images