Silikon Vadisi'nin Kitt'i Tesla

Aralık 25, 2014


Çocuklu dönemimde en sevdiğim dizi, kendi kendine hareket edebilen, konuşabilen yapay zekalı otomobil Kitt ile sahibi Michael Knight'ın hikâyesini anlatan Kara şimşekti. jenerik müziği bugün bile beni heyecanlandırır.

Çok yakında bu tip araçları yollarda görmemiz mümkün hale geliyor. İşte Tesla bu hayale en yakın araç.




Tesla Motors 2003 yılında elektrikle çalışan taşıt üretimi için Martin Eberhard ve Marc Tarpenning tarafından silikon vadisinde kurulan şirket. Bu aynı zamanda silikon vadisinin ilk otomobil şirketi.2004 yılında Elon Musk Pay Pal satışından aldığı paranın 7,5 milyon $’nı Tesla’ya yatırır ve şirketin başına geçer. Elon Musk kendine ait özel bir hikâyesi var. Bazıları tarafından ”yeni Steve Jobs” olarak nitelendiriliyor. Daha sonraları Tesla'nın yatırımcıları arasına Google kurucuları Sergey Brin ve Larry Page ,eBay eski müdürü Jeff Skoll gibi önde gelen isimler katıldı.

Tesla Motor’un ürettiği araçların en büyük özelliği diğer elektrikli araç üreticilerinden farklı olarak Lityum iyon pil kullanması. Bu piller çoğunlukla Lap-top gibi günlük hayatta kullanılan ürünlerde kullanılıyor. Tesla bu pillerin standart pillere oranla daha ekonomik ve daha fazla güç üreten bir versiyonunu geliştirdi. Böylece Tesla ilk ürettiği araç Tesla Roadster ile 320 KM menzili bir defa şarj ederek gidebiliyor. Tekrar şarj etmek için 20-30 dk. yeterli oluyor. Gerçi Top Gear aracı test ettiğinde sadece 85 KM gidebildi.Bu tabii ki araç kullanım performansına göre değişiyor. Bu arada Tesla ve Top Gear mahkemelik oldu.Bununla ilgili tartışma halen sürüyor...






Bu arada aracın en önemli özelliği ise çok seri bir şekilde ivmelenmesi, benzinli araçlara yakın bir performans sergiliyor. Tesla menzil, hızlı şarj özelliği ve performans ile birlikte elektrikli araçların en büyük problemlerini çözmüş durumda.

Tesla Ekim 2014’te yeni çıkardığı Tesla Model P85D ile hayalleri süsleyen geleceğin aracını veya başka bir deyişle Kara Şimşek’i yola çıkarmaya hazırlanıyor. Aracın özeliklerini saymak gerekirse aracın için de 17’’ bir ekran bulunuyor.Sadece bu ekran için bile araçı almak isteyenler olacaktır.Bu araç içi kontrollü, bütün medya iletişimini, çevrimiçi bağlanmayı saymama gerek yok herhâlde ve tabii ki navigasyonu sağlıyor. Araç 0-100 km 3,2 saniyede çıkıyor ki bu bir elektrikli araç için inanması gerçekten zor. Bunların yanında araç 1 defa şarj ederek 400 Km gidebiliyor.691 Beygir güç üretiyor ve 250 Km/h hıza kadar çıkabiliyor. Bunların yanında yeni bir özelliği aracın 4 çeker olması ve 2 elektrik motoruna bağlı olarak güç üretmesi. Fakat en büyük özelliği aracın teknolojik olarak çok üst seviyede olması… Tesla otomatik pilota yol alabiliyor, şerit değiştirebiliyor ve gerektiği durumlarda frene basıp aracı güvenli bir şekilde durduruyor. Araç ilerki aşamalarda kendi kendine şarj edebilecek ve istediğiniz zaman gelip sizi alması için yanınıza çağıra bileceksiniz.





Tesla’nın yeni çıkardığı model P85D fiyatı biraz yüksek olmasına rağmen 105.000$,benzinli araç ile karşılaştırma yapmak için 8 yıllık benzin masrafınız eklemeniz gerekiyor.Bu araçın vergiler dahil Türkiye'de ki fiyatını  tahmin bile etmek istemiyorum.





Tesla’nın bugün Palo Alto, California’daki merkezinde 6000’in üzerinde çalışanı var. 37 farklı ülkenin yollarında Tesla görmek mümkün. Tesla Motors, 125’in üzerinde satış ve servis noktasıyla kendisine tutkuyla bağlı olan müşterilerine hizmet vermeye devam ediyor. Bugüne kadar 45.000 Tesla satılmış durumda, şu an satışlar rezervasyonla yapılıyor. Şirket çok değil 2015’de İstanbul’da bir şarj ünitesi açmayı planlıyor.Yakınlarda bizde İstanbul sokaklarında görebiliriz bu aracı


Araç videoları seyrettikten sonra elektrikli araç üreten BMW'nin i3 ve i8 incelemelerine baktım.Aslında ayrı bir yazı konusu fakat özetle ; araç aslında benzinliden elektriğe geçiş araçı denebilir,elektrik seviyesi düştüğü zaman benzinden araç için gereken elektriği üretebiliyorsunuz. Tesla'ya oranla daha geniş satış ağı ve tecrübesi olmas, i3'ün daha hızlı ilerleyeceğini gösteriyor.BMW i3 ve i8 Türkiye'de yola çıkmaya başladı bile.









Benim düşüncem Tesla lüks,teknolojik bir araç, hitap ettiği kesim biraz daha sınırlı olacak.Fakat BMW ise daha binek ve daha kullanışlı bir araç üretmiş dolayısıyla daha yaygın ve tercih edilen bir araç olacaktır..Bakalım çok değil 3 sene sonra zaten BMW veya Tesla araçlarının satış performanslarını görmüş olacağız...

You Might Also Like

0 yorum

Sağlıklı Beslenme üzerine

Popular Posts

Like us on Facebook

Flickr Images